Joustavat koulutusmallit yhdessä yrityselämän kanssa -hanke

Hanke on päättynyt.

01.04.19 – 31.8.21

Hanke on osa Seutukaupunkien osaavan työvoiman verkostohankkeiden kokonaisuutta, jossa Kurikan kaupunki on mukana yhtenä osatoteuttajana.

Työpaketti 1 keskittyy hankkeen koulutusmallien suunnitteluun ja pilotointiin seutukaupungeissa.

Työpaketti 2:n toimenpiteillä vahvistetaan seutukaupunkien veto- ja pitovoimaa turvallisina ja luonnonläheisinä asuinpaikkoina sekä erityisesti koulutus- ja työssäkäyntialueina

Hankkeen tavoitteena on parantaa alueen työvoiman saatavuutta kehittämällä alueen elinvoimaa ja kärkitoimialoja tukevaa koulutusta, mm. pilotoimalla erilaisia joustavia koulutusmalleja, uusia oppilaitosten välisiä yhteistyömalleja sekä tehdä toimenpiteitä pito- ja vetovoiman lisäämiseksi.

Hankekokonaisuus kehittää uudenlaista Monikampus Finland -alustamallia, jossa koulutuksen strategisina kumppaneina ovat yritykset, yrityspalvelutoimijat, työvoimaviranomaiset sekä koulutuskumppanit toiselta asteelta korkeakouluihin.

Päätoteuttaja:

Raahen koulutuskuntayhtymä

Osatoteuttajat:

• Iisalmen kaupunki
  • Kurikan kaupunki
  • Imatran kaupunki
  • Keuruun kaupunki
  • Kristiinankaupungin elinkeinokeskus
  • Salon seudun koulutuskuntayhtymä
  • Novida (Lounais-Suomen koulutuskuntayhtymä)
  • SASKY koulutuskuntayhtymä
  • SAMIedu (Itä-Savon koulutuskuntayhtymä)