Siirry sisältöön

Löydä kesätekemistä uusilta VisitKurikka-verkkosivuilta!

Kurikan kaupunki on julkaissut kaksi uutta verkkosivua: matkailijoille suunnatun www.visitkurikka.fi-sivun sekä Kurikan parhaita puolia esittelevän www.unelmienkaupunki.fi– asukasmarkkinointisivun. Heinäkuussa toteutetaan myös ensimmäinen markkinointikampanja aiheesta.

Visit Kurikka -verkkosivun kohderyhmänä ovat matkailijat, mutta myös kuntalaiset voivat löytää sivustolta kivaa kesätekemistä. Sivustolle on koottu kurikkalaisia palveluntarjoajia, nähtävyyksiä ja aktiviteetteja sekä tietoa Kurikasta ja tänne saapumisesta.

Osoitteessa www.visitkurikka.fi/ilmoitakohde voi ilmoittaa mukaan uusia kohteita tai pyytää muokkauksia olemassa oleviin kohteisiin.

Unelmienkaupunki.fi-verkkosivu kokoaa yhteen Kurikan parhaita puolia potentiaalisen asukkaan näkökulmasta. Sivulta löytyy tietoa muun muassa kylistä, asuinalueista, tonteista ja työpaikoista. Sivulla kerrotaan myös Kurikan erityispiirteistä ja vahvuuksista, kuten yli 65-vuotiaiden liikuntapalvelusetelistä, kampuksesta, monipuolisista harrastusmahdollisuuksista sekä laadukkaasta varhaiskasvatuksesta.

Uusien verkkosivujen julkaisun yhteydessä toteutetaan markkinointikampanja, jonka tavoitteena on houkutella matkailijoita kesälomalla Kurikkaan sekä lisätä Kurikan tunnettavuutta maakunnassa ja valtakunnallisesti. Pitkällä tähtäimellä markkinointikampanjoiden tavoitteena on lisätä Kurikan houkuttelevuutta potentiaalisten asukkaiden, yrittäjien ja matkailijoiden silmissä.

”Kuntamarkkinoinnilla on iso merkitys elinvoiman kehittämiselle ja sille, että saamme tuotua näkyville Kurikasta löytyvät laadukkaat palvelut ja monipuoliset harrastusmahdollisuudet aina akrobatiasta moottoriratoihin ja laskettelurinteestä vesihiihtoon”, kommentoi apulaiskaupunginjohtaja Juha Luukko.

”Kurikan mainoksia voi nähdä heinäkuussa muun muassa televisiossa, valtakunnallisten digilehtien sivuilla sekä Seinäjoella LED-screeneillä. Myös osa Kurikan tienvarsimainoksista tullaan uudistamaan loppuvuoden aikana”, kertoo viestintäsuunnittelija Emilia Nivukoski. ”Kesäkampanjan keskiössä on matkailumarkkinointi, mutta vastaavia kampanjoita tullaan toteuttamaan jatkossa myös asukasmarkkinointiin liittyen.”

Unelmien maaseutukaupunki -kampanjaan liittyy myös kuntalaisten osallistumis- ja vaikuttamismahdollisuuksien kehittäminen. Rakenteilla on muun muassa uusi osallistamissuunnitelma

”Kurikka haluaa olla unelmien kaupunki kaikille asukkailleen”, kaupunginjohtaja Anna-Kaisa Pusa korostaa. ”Tahdomme haastaa kurikkalaiset kertomaan, millainen on heidän unelmiensa Kurikka. Vastauksia hyödynnetään syksyllä, kun kaupunki arvioi ja mahdollisesti päivittää strategiaansa tuleville vuosille.”

Unelmansa voi kertoa täällä.

Siirry VisitKurikka-sivuille Siirry unelmienkaupunki.fi-sivuille